מבוא: עם התפתחות הטכנולוגיה של שליטה מרחוק, החלו שירותי תיקון מחשבים באמצעות תמיכה מרחוק.
לטכנולוגית השתלטות מרחוק יתרונות וחסרונות, שאותם נמנה וננסה להסביר כאן,
יתרונות:
-
זמינות ונגישות מיידית – אין צורך לחכות לטכנאי שיגיע למקום האתר, במקרה של תקלה דחופה, שליטה מרחוק יכולה לחסוך שעות של חוסר תפקוד המחשב וכתוצאה מכך, תחסוך כסף כמובן.
-
זול – בנוסף לאמור לעיל, מאחר ואין לטכנאי הוצאות על הנסיעה, חניה וכ"ו, המחירים לתיקון מרחוק יהיו בדר"כ זולים יותר.
-
תאור תקלה מדוייק יותר- לפני הגעת טכנאי מחשבים, פיזית למקום הלקוח, יוכל לבצע בדיקות מרחוק ולקבל רושם מדוייק יותר (בדר"כ) של התקלה, ע"י שליטה מרחוק, מאשר הסבר לא מדוייק של הלקוח. כך, יוכל הטכנאי להגיע עם האמצעים הדרושים וידע מראש את הצרכים לפתרון התקלה, ללא בזבוז זמן באתר הלקוח על איתור התקלה.
-
נוחות לפי לו"ז הלקוח- יוכל הלקוח לקבוע עם טכנאי שיבצע את עבודתו בזמן שהלקוח איננו עסוק או נמצא במשרד.
חסרונות:
-
תלות בחיבור האינטרנט- מכיוון השליטה מרחוק נעשית על גבי פלטפורמת האינטרנט, זמן תגובת המחשב המרוחק יהיה רב יותר ככל שהתקשורת "חלשה" יותר, כך טיפול בתקלה יהיה ארוך יותר, לעיתים.
-
מוגבלות- במקרים מסויימים לא יוכל טכנאי מחשבים לפתור את התקלה בשליטה מרחוק, כמו למשל, תקלות שמקורן בחומרת המחשב, במקרה כזה יצטרך הטכנאי להגיע פיזית לבית הלקוח.
-
אבטחה- אם הלקוח איננו מכיר את הטכנאי, ישנו חשש לאבטחת המידע של הלקוח, כדאי להכיר ולשוחח עם הטכנאי לפני שנותנים לו להשתלט על המחשב.